ceturtdiena, 2010. gada 19. augusts

Fløyen. 15.augusts.



Bergena mani sagaida un ielūdz ar fantastisku laiku, pat eksotisku priekš Bergenas. Tā viņi paši saka. Saule spīd un es dods kalnos. Tagad varētu skanēt idilliskā melodijā no Bizē “ Karmenas” 3.cēliena ievada, kura nosaukums mani vienmēr ir sajūsminājis – Hozē aiziet kalnos.

Studenta braukšanas biļetes man vēl nav – jāpagaida pāris dienas, bet par vienu braucienu atkal maksāt 2,2 Ls arī negribas. Pareķināju. Vispār to daru visu laiku.

1 brauciens = 25 Kr.

1 nedēļa = 250 Kr, 1 mēnesis = 1000 Kr.

Studenta braukšanas karte maksā 385 Kr, brauc cik gribi, ar ko gribi – pāris vārdos – neierobežotam braucienu skaitam.

Tik jaukā laikā nolemju doties ar kājām. Google maps apgalvo, ka tie ir 6,9 km – nu kas tad tas ir!

Nolemju iekarot Fløyen – vienu no 7 kalniem, kurš atrodas ap Bergenu. Kalnā ved vilcieniņš, bet es tā riņķoju pa taciņu serpentīniem, ka attopos maršruta vidū. Esmu dilemas priekšā – iet lejā uz pieturu vai turpināt kāpt (tagad diezgan grūti pateikt – cik vēl tālu). Izmisīgi skatos uz augšu – garām iet norvēģu pāris: you can do it! - viņi saka.

Ar nelielām atpūtām pa ceļam tomēr izdodas pievārēt kalnu – tas paņem kādas 2 stundas, bet neesmu pārliecināta, ka tas bija taisnākais ceļš. Bet bija aizraujoši vērot kā es paceļos pār pilsētu. Un gala rezultāts bija vēl aizraujošāks. Šodien ir brīnišķīgs laiks, bet domāju, to vērts darīt arī kad saule nespīd zilās debesīs. Un pāris soliņu kalna galā nebūt nav viss, ko te var darīt. Tikai tad gan jābrauc ar vilcieniņu. Viss, ko gribas darīt pēc tāda kāpiena – ēst saldējumu un atpūsties.

Laiks uz leju. Ja esmu pieveikusi ceļu uz augšu, zem mana goda ir sēsties vilcienā, turklāt, kāds tūrists man atdeva kalna karti.

Kopsavilkums - noieti apmēram 25 km. Ar bailēm gaidu nākamo rītu. 25 km cilvēkam, kurš ikdienā pieradis pērvietoties ar auto, ir nopietns izaicinājums.

P.S. Viss bija labi, tikai 2 dienas ļoti nāca miegs.


1 komentārs: